سخنرانی دکتر شاه محمدی در محفل سیزدهم انس با قرآن و اهل‌بیت(ع)
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ بدون نظر اخبار, محفل انس با قرآن, مسجد النبی

“گزارش سیزدهمین محفل انس با قرآن و اهل‌بیت(ع)

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی”  

“علل و جنبه های علمی نزول قرآن”

اردیبهشت ۱۳۹۸ رمضان ۱۴۴۰ ه.ق

<قسمت دوم> سخنرانی دکتر شاه محمدی
از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

 

در ادامه این برنامه آقای “دکتر شاه محمدی” از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید

بهشتی با موضوع اعجاز علمی پزشکی قرآن  به سخنرانی پرداختند و با قرائت آیات ابتدایی که بر پیامبر

نازل شد:

(( بسم‌الله الرحمن الرحیم اقرب اسم ربک الذی خلق خلق الانسان من علق))

راجع به اینموضوع افزود:

بحث‌های مختلفی در این مورد شده همان موقع تفسیرهایی که صورت می‌گرفت راجع به

علق و علقه استنباط‌های می‌شد که آیا این خون، خون بسته است یا عنوان دیگری است.

 

یکی از پژوهشگرهای آمریکایی راجع به این موضوع تحقیق کرده ۳ استنباط راجع به استخراج‌شده این

استنباط کلام اولش blood clot خونِ بسته است استنباط دومین شده که از آویزان بودن علق یا معلق

suspend استنباط شده leech است یعنی زالو روی دونه دونه این کلمات بحث شده در حقیقت کلمه

خون بسته برمی گرده به دوران جنین‌شناسی.

 

من یک‌قدم میرم عقب‌تر چون‌که در سوره مؤمنون آیه ۱۲

تا ۱۴ به همین ترتیب ریز دوره جنین‌شناسی عنوان‌شده در حقیقت علقه یا عنوان خون بسته قابل

استنباط نبود اما وقتی‌که تطبیق دادن با این سه عنوان به یک اعجازِ بزرگی رسیده شد اعجازی که با

اولین کلمه قرآن انتقال پیدا کرد.

 

نوعی زالو است که در حقیقت اطراف نخل خرما به‌خصوص دیده می‌شد این عنوان را برای اون انتخاب

کردن همین‌طور که میدانید و بعدازاینکه تک‌سلول با ترکیب سلول تخمک و اسپرم انجام شد

بعد از دوره هشت سلولی در ابتدای یک جنینی ساخته می‌شد که در “جنین‌شناسی” بهش میگیم

مرولا که ۸ تا ۱۶ سلول داره این مرولا سه خاصیت داره اول شبیه خونِ بسته است

 

این ماجرا در هفته سوم جنینی صورت می‌گیرد قسمتی که قلب جنین تشکیل‌شده پس خون بسته

قلب جنین ۱۴۰۰ سال قبل این خون بسته از طریق شروع بند ناف که بعدا این بند ناف تحلیل میره و بند

ناف جدیدی به وجود می‌آیدبه دیواره رحم  معلق میشه ۱۴۰۰ سال قبل معلق suspend میشه 

 

زالو هم شکل ظاهری مرولا و نهایتاً آنزیمی که از مرولا ترشح میشود برای اینکه از رحم مادر تغذیه کنه

همان هیرودین هست که از بزاق زالو ترشح میشه پس این شد زالو،

پس هر سه عنوان برای علقه در نظر گرفته شد واقعیت شروع این اعجاز و درک اعجاز قلب و رو آرام

می‌کند.همین‌طور که حضرت ابراهیم برای اطمینان قلبی به پروردگار معجزه می‌خواست.

 

عضو هیئت‌علمی “دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی” در ادامه سخنرانی خود افزود:

 

 در کلاس قرآنی که شرکت می‌کردیم استاد همیشه می‌گفت من از اول اعداد یک “اعجاز” بگم قلبمان

آماده بشه بعد اخلاق بگم بعد عملکرد بگم روزبه‌روز اعجاز بیشتر داره میشه تحقیقاتی شده

 

همه ما داریم می‌بینیم فقط عنوان میگم برای کسانی که دوست دارند روی عدد ۱۹ در قرآن به‌شدت

کارشده آیه ۳۰ سوره مدثر عدد ۱۹ بسم‌الله الرحمن الرحیم ۱۹ حرف ۱۱۴ بر ۱۹ بخش پذیره کلماتی که

با عنوان حروف مقطعه در قرآن هستند.

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم الف لام میم ذالک الکتاب لاریب فیه هدی للمتقین الف لام و میمدر سوره بقره

تمامشو جمع کنیم مضربی است از ۱۹ و تمام حروف مقطعه به این شکل است این اعجاز

قلب رو آروم می کنه و آماده پذیرش آماده پذیرش، من سوره لیل رو خواستم به‌طور خلاصه باهم دوره کنیم

همه خواندیمش بارها ولی قرآنی که از ابتدا اعجازِ بر فردی که خواندن و نوشتن نمی‌دانست نازل‌شده

برای این است که راه را به ما بگه اگر راه را به ما نشان داد با قلب آماده قطعاً از خدا می‌خواهیم که

عمل هم درش به وجود بیاید.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَاللَّیْلِ إِذَا یَغْشَى 

وَالنَّهَارِ إِذَا تَجَلَّى 

وَمَا خَلَقَ الذَّکَرَ وَالْأُنْثَى 

إِنَّ سَعْیَکُمْ لَشَتَّى

 پروردگار در آیات سوره مبارکه لیل قسم‌های ذکر می‌کنم تا به اینجا میرسه

فَأَمَّا مَنْ أَعْطَى وَاتَّقَى 

وَصَدَّقَ بِالْحُسْنَى فردی که عطا دارد تقوا دارد نیکی درستی را تصدیق می‌کند

فَسَنُیَسِّرُهُ لِلْیُسْرَى ما کارش را آسان می کنیم یا آسانی آینده را بهش می‌دهیم میبریمش به بهشت این استنباط‌هایی میشه کرد

وَأَمَّا مَنْ بَخِلَ وَاسْتَغْنَى ﴿۸﴾

وَکَذَّبَ بِالْحُسْنَى 

بخل در مقابل اعطا، استغنا در مقابل تقوا و

فَسَنُیَسِّرُهُ لِلْعُسْرَى 

کار سخت میشه

وَمَا یُغْنِی عَنْهُ مَالُهُ إِذَا تَرَدَّى ﴿۱۱﴾

وقتی داره سقوط میکنه مال به هیچ دردی نمیخوره .

 

دکتر شاه محمدی  در پایان سخنرانی خود  با اشاره به آیه ۲۶ سوره طور گفت:

از بهشتی‌ها سؤال می‌کنند که چی شد رفتید بهشت از همدیگر سؤال می‌کنند

((قَالُوا إِنَّا کُنَّا قَبْلُ فِی أَهْلِنَا مُشْفِقِینَ))

  ما قبل از این که بیاییم به این دنیا نسبت به اطرافیانمون دلسوز بودیم

معنی کامل انسان متقین دلسوزه نسبت به اطرافیان، ما پزشک هستیم  و خیلی از افرادی که اینجا تشریف دارند اگر دلسوزند نباشیم وجهه اصلی “پزشکی” رو نداریم.

همان وجهی که خدا از ما خواسته همان تصمیمی که برای خودمان بگیریم

در مورد درمان بیمار توصیه بیمار همان می‌تواند با این تصمیم مشفقانه ما را به علی علیین ببره

مشفق کلاه سر کسی نمی زاره مشفق دروغ نمیگه

مشفق مال کسی رو نمیخوره قطعاً امیدوارم هممان اهل مشفقین باشیم سلام‌علیکم و رحمه الله

برچسب ها

ارسال نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *