رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان :
وحدت حوزه و دانشگاه به معنای پرورش عالم متخصص با دو ابزار علم و ایمان است
رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه ریشه در ارتباط بین علم و ایمان دارد و در فرهنگ ما علمی ارزشمندتر است که همراه با ایمان باشد. دکتر به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی محمدعلی زلفی گل در گفتوگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با تاکید بر اینکه علم ابزار بیرونی است و ایمان ابزار درونی، بیان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای پرورش عالم متخصص با دو ابزار علم و ایمان است. وی عدم هماهنگی بین حوزه و دانشگاه را به پرندهای با یک بال تشبیه کرد و گفت: هر انسانی برای پرواز نیاز به دو بال علم و ایمان دارد. زلفی گل با تاکید بر اینکه ولایت فقیه مدار اصلی وحدت بین حوزه و دانشگاه است، افزود: ولایت فقیه در راس جمهوری اسلامی بهترین عامل در تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه است. وی نظامهای سلطهگری که به واسطه پیروزی
انقلاب اسلامی منافع خود را از دست دادهاند یکی از موانع بیرونی وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: با توجه به استقلال سیاسی درکشور ما زمینه تجاوز سلطهگران بسته شده و از طرفی ایران در خاورمیانه دارای موقعیت استراتژیک خاصی است و وجود وحدت حوزه و دانشگاه منافع آنها را به خطر میاندازد بنابراین این نظامها تلاش می کنند نظام حکومتی ما را وادار به برگشت به عقب کنند که این امر با وحدت حوزه و دانشگاه تحقق پیدا نخواهد کرد. رییس دانشگاه همدان ادامه داد: روحانیون و دانشگاهیان تاثیر بسزایی در استقلال سیاسی کشورمان دارند بنابراین نظامهای سلطه گر تلاش میکنند که به نوعی با تفرقه افکنی و به چالش کشیدن بحث دین از سیاست حوزه و دانشگاه را در مقابل هم قرار دهند. وی تصریح کرد: برای رهایی و پرش از این موانع حوزههای علمیه باید تعدادی از طلبههای خود را از قشرهای دانشگاهی که در رشتههای مختلف تحصیل کردهاند انتخاب کنند و همچنین دانشگاهیان از روحانیون در دانشگاهها استفاده کنند تا شایعهای را که روحانیون و دانشگاهیان درک متقابل از هم ندارند را از بین ببرند. زلفی گل بحث اقوام مختلف و اختلاف بین شیعه و سنی در داخل را از موانع درونی وحدت حوزه و دانشگاه دانست. وی افزود: باید با تدبیر لازم قومیتها را در قالب ایرانیت تقویت و مدیریت کنیم ، چرا که این وحدت رمز اصلی وحدت حوزه و دانشگاه است. وی وجود تشکلهای دانشجویی را در تقویت این وحدت بسیار موثر دانست و گفت: دعوت از روحانیون و اجرایی کردن میزگرد و نظریه پردازی، نقد و مناظره و اجرای کارگاههای آموزشی دانشجویان را با تفکر و کارکردهای حوزه و دانشگاه آشنا می کند.