×

حجت الاسلام دكتر علی خدیوی:
 آقای ظریف لطفا کمی تاریخ معاصر و دفاع مقدس بخوانید!

  • کد نوشته: 970
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
  • 224 بازدید
  • حجت الاسلام دكتر علی خدیوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: رهبر انقلاب یکی از مهم‌ترین نیازهای حرکت انقلابیِ صحیح و عمیق را کسبِ «آگاهی و بصیرت تاریخی» می‌دانند و همشه کسب بصیرت تاریخی را یکی از وظایف مهم مسئولان کشور و مدیران فرهنگی سیاسی می دانند.
     آقای ظریف لطفا کمی تاریخ معاصر و دفاع مقدس بخوانید!

    حجت الاسلام دکتر علی خدیوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه، مطالعه تاریخ را یکی از وظایف مهم مسئولان و فعالان فرهنگی و سیاسی دانست و افزود: رهبر انقلاب یکی از مهم‌ترین نیازهای حرکت انقلابیِ صحیح و عمیق را کسبِ «آگاهی و بصیرت تاریخی» می‌دانند و همشه کسب بصیرت تاریخی را یکی از وظایف مهم مسئولان کشور و مدیران فرهنگی سیاسی می دانند.

    وی افزود: چنانچه این بصیرت تاریخی را کسب و نهادینه کنیم آنگاه با به‌کارگیری «درس‌ها و عبرت‌ها» و «تجربیات تاریخی» صحیح‌ترین برخورد و بهترین انتخاب و تصمیم‌گیری را در پدیده‌ها و مسائل خواهیم داشت و خطاها تکرار نمی‌شوند و سنجیده موضع می گیریم.

    حجت الاسلام دکتر علی خدیوی با بازخوانی تاریخ دفاع مقدس تاکید کرد: در دفاع مقدس فرماندهانی چون طهرانی مقدم ها که به دنبال ساخت موشک رفتند، کسانی بودند که شاهد شهادت جوانان این کشور بودند، جالب است بدانید که در دفاع مقدس حدود ۲۱۳ هزار نفر به شهادت رسیدند که بیش از ۶۵ هزار نفر از آنان زیر ۱۹ سال بودند، سوال اینجاست که آیا موشک مهم تر است یا مردم!؟

    وی با اشاره به سخنرانی چند روز پیش آقای ظریف در جمع دانشجویان افزود: با مرور تاریخ معاصر و دفاع مقدس و با عمیق شدن در تجربیات تاریخی و کسب آگاهی و بصیرت تاریخی، افرادی مثل آقای ظریف نمی‌ توانند براحتی بگویند «به ابوالفضل موشک مهم است ولی مردم مهم‌ترند.»

    دکتر خدیوی در ادامه افزود: از همان ۲۱۳ هزار شهید دفاع مقدس که گفتم، حدود ۱۶ هزار نفر در حملات موشکی به شهرهای ایران توسط صدام به شهادت رسیدند، یعنی رژیم بعثی عراق شهرهای ما را بمباران می کرد ولی ما هیچ دفاعی نداشتیم و هر روز شاهد شهادت مردم بودیم؛ حالا شما بیایید مردم را در مقابل موشک قرار دهید؟! یعنی مثل لیبی داشته‌های نظامی خودمان را تحویل دهیم که چه اتفاقی بیفتد؟ دیدید که سرانجام دولت دیکتاتور لیبی چه شد.

    در ادامه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تقوای سیاسی مسئولان نظام تاکید کرد: تقوای دینی وظیفه ی هر فردی در جامعه است، اما مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی علاوه بر برخورداری از تقوای دینی باید تقوای سیاسی هم داشته باشند.

    وی ادامه داد: برخی از مواضع نسنجیده مسئولان سابق باعث ضعیف نشان دادن ایران در مقابل دشمن بود که غربی‌ها جرأت کردند تا حاج قاسم سلیمانی را شهید کنند یا امثال فخری‌زاده‌ها را شهید کنند؛ چرا باید آدم خوش خدمتی کند؟ چرا رضایت کدخدا مهتر از رضایت مردم است؟

    خدیوی در ادامه افزود: ممکن است فردی استاد دانشگاه باسوادی هم باشد ولی سخنی بگوید که خیلی سنجیده نباشد، واقعیت این است که در جهان امروز اگر قدرت موشکی نداشته باشیم، نمی توانیم در منطقه و جهان نقش ایفا کنیم، شاید در روی کاغذ بشود ادعای کرد اما در واقعیت معادلات سیاسی جهان جور دیگری است.

    در پایان نیز حجت الاسلام دکتر علی خدیوی با اشاره به نامه امیرالمومنین علی (ع) به محمّد بن ابى بکر که «والى» و «فرمانده» لشکر مصر بود، تاکید کرد: امام علی (ع) در نامه ای به والی خود، محمّد بن ابى بکر می نویسند: رضایت خدا را بر رضایت دیگران ترجیح بده، چیزهایی که دیگران دارند، خدا هم دارد، ولی چیزهایی که خدا دارد، دیگران ندارند؛ ان شالله رضایت خدای متعال برای ما مهم تر از رضایت دیگران باشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *