×

حجت الاسلام دکتر خدیوی
وظیفه ما حفظ فرهنگ شهادت است / فرهنگ شهادت عامل و ضامن بقای انقلاب است

  • کد نوشته: 2666
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • 82 بازدید
  • مراسم بزرگداشت شهادت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و همراهانش ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور جمعی از دانشگاهیان برگزار شد
    وظیفه ما حفظ فرهنگ شهادت است / فرهنگ شهادت عامل و ضامن بقای انقلاب است

    مراسم بزرگداشت شهادت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و همراهانش ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور جمعی از دانشگاهیان برگزار شد

    حجت الاسلام دکتر علی خدیوی در این مراسم با قرائت آیات شریفه: و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم. انا لله و انا الیه راجعون، ضمن بزرگ توصیف کردن این مصیبت، شهادت مظلومانه رئیس جمهوری و تیم همراهش را به جامعه دانشگاهیان، ملت شریف و عزیز ایران، همه دوستداران ایران در جهان اسلام، رهبر معظم انقلاب و محضر امام زمان(عج) تسلیت گفت.

    وی افزود: قطعا ما مردان بزرگی را در این حادثه از دست دادیم که شخصیت هر کدامشان، دفتر مفصلی از توانمندی‌ها، فضیلت‌ها، دلسوزی‌ها، مهر و محبت‌ها، مردم‌داری‌ها و کارنامه مفصلی از خدمات شایانی است که در عمر شریفشان به انقلاب و ایران اسلامی تقدیم کردند.

    مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه بارزترین ویژگی رئیس جمهور ما همان مردمی بودن بود، بیان داشت: این دولت که «دولت مردمی» بود این ویژگی را از شخصیت ایشان بدست آورد؛ چرا که او برای خدمت به مردم، سبک و سنگین نمی‌کرد و دور بودن یا نبودن، شب بودن یا روز بودن، فقیر یا غنی بودن، بزرگ بودن یا کوچک بودن کار و اینکه کار رسانه‌ای می‌شود یا نه و حتی خاکی شدن یا نشدن لباسش برایش تفاوتی نداشت. شبانه روزی کارها را پیگیری می‌کرد تا آنجایی که نهایتا در این راه به درجه رفیع شهادت رسیدند.

    خدیوی در ادامه به شخصیت و سیره مردمی بودنِ امام جمعه تبریز نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امام جمعه تبریز، آیت الله آل هاشم را بیشتر در رسانه‌ها دیده‌اید اما اینجانب به شخصه و از نزدیک به مردمی بودن ایشان واقف بودم و شاهد بودم که ایشان به تذکرات دیگران مبنی بر خستگی کار یا پایین بودنِ کلاس کار اهمیتی نمیداد و با تلاش شبانه روزی حتی حضور در مراسم ترحیم و جشن افراد، ورزشگاه و میادین مختلف را هم از دست نمیداد.

    حجت الاسلام خدیوی در ادامه با فاجعه‌بار خواندن فقدان این شهدا به عملکرد بسیار خوب وزیر امور خارجه به عنوان یک شخصیت بین المللی در دوره سه ساله دولت و تلاشهای مجاهدانه استاندار جوان آذربایجان شرقی نیز اشاره کرد و گفت: به حال این شهدای عزیز غبطه می‌خوریم که با بهترین نحو از این دنیا کوچ کردند چرا که شهادت سرقفلی دارد و انسان باید برای بدست آوردن فیض شهادت، التماس کند.

    دکتر خدیوی با تأکید بر اینکه امام و رهبر بزرگ به ما یاد داده‌اند که در مصیبت‌های بزرگ هم باید به الطاف خفیه الهی دل ببندیم، افزود: هر چه از دوست رسد نیکوست. مکتب اسلام به ما صبر و تحمل و تأسی به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را آموخته است و باور داشته باشیم که خداوند به برکت خون این شهیدان، به عزت و سربلندی ملت ایران خواهد افزود.

    حجت الاسلام خدیوی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه نسبت به سرنوشت انقلاب نگران نیستیم. دردمند و غصه‌دار هستیم اما می‌گوییم: الَحَمدُلِلهِ عَلی کُّلِّ حالٍ، خاطر نشان کرد: ما شاکر تقدیرات پروردگار متعال هستیم و به رحمت پروردگار امیدواریم و بدانیم وظیفه ما حفظ فرهنگ شهادت است زیرا این فرهنگ شهادت عامل و ضامن بقای انقلاب است و در این ۴۵ سال نیز یاد گرفته‌ایم که نظام اسلامی به دعای خیر امام زمان(عج) و نفسِ گرم رهبر معظم انقلاب ایستادگی کرده و ختم به ظهور و قیام جهانی امام زمان خواهد بود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *