×

زهره الهیان(نماینده مجلس شورای اسلامی) عنوان کرد:
حاج قاسـم؛ حافظ تمدن نـوین اسلامی

  • کد نوشته: 1385
  • 66 بازدید
  • زهره الهیان نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری، شمیرانات در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این برنامه با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) و روز گرامی داشت مقام زن، ایشان را به عنوان یکی از بنیانگذاران و الگوهای شاخص در تمدن سازی نوین اسلامی معرفی کرد […]

    حاج قاسـم؛ حافظ تمدن نـوین اسلامی

    زهره الهیان نماینده مردم اسلامشهر، تهران، ری، شمیرانات در مجلس شورای اسلامی و عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این برنامه با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) و روز گرامی داشت مقام زن، ایشان را به عنوان یکی از بنیانگذاران و الگوهای شاخص در تمدن سازی نوین اسلامی معرفی کرد و در ادامه با اشاره به سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی از وی به عنوان یکی از حافظان تمدن نوین اسلامی یاد کرد و افزود: به‌واسطه دلاوری های حاج قاسم و یارانش در جبهه مقاومت و اقدام جدی در پاک‌سازی منطقه از شر داعش و گروه های تروریستی دست تروریست‌ها از قتل و تجاوز به زنان و کودکان کوتاه ماند.

    وی یاد آور نامه شهید القدس حاج‌قاسم سلیمانی به دخترش زینب سلیمانی شد و گفت: حاج‌قاسم شب و روز نداشت تا نکند حقی ضایع بشود و نگذارد زن و کودکی در دست داعش ذبح شود و منطقه و جهان از شر داعش جنایتکار نجات پیدا کرد و از بیگناهان در منطقه صیانت شد.

    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه این مراسم با تبریک سالروز ولادت حضرت امام خمینی (ره) ضمن تاکید بر نگاه تمدنی به زنان در اندیشه و عمل امام خمینی (ره) و این سخن از ایشان که فرمودند: (زن باید در مقدرات اساسى مملکت دخالت بکند)
    افزود: این نگاه امام در عمل او هم پیاده شد و در ابتدای انقلاب خانم دباغ فرمانده سپاه سه استان منصوب‌شد.

    امام یک زن را به فرماندهی منصوب کرد تا این پیام و نگاه را به آیندگان اعلام کند و این مسأله حاکی از عمق حکمت و اندیشه ایشان به مسائل بوده و بی شک ناشی از رویکردی سطحی و ابزاری به زنان نبوده است.

    وی مشارکت سیاسی زنان در جامعه را به معنای حضور زنان در همه ابعاد سیاسی و فرهنگی و… در جامعه دانست و رشد در همه ابعاد نتیجه این رویکرد انقلاب اسلامی در مسیر چهل و چند ساله انقلاب است.

    وی در ادامه گفت: تلاش فراوانی از سوی رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا برای ادبیات سازی نگاه طالبانی به زنان در ایران در اذهان بین المللی انجام شد و در این خصوص سال ها تلاش کردند، این تفکر محصول اتاق فکر رژیم صهیونیستی و تلاش برای القای این نگرش با عنوان اپارتاید جنسی بود که در دستور کار دشمنان قرار گرفت.
    اما اکنون با گذشت زمان نقاب از چهره تمدن غرب افتاده و در غزه با جنایات ضد بشری با قتل عام مردم و زنان و کودکان نمایان شده است.

    وی یادآور ناآرامی ها و اغتشاشات سال گذشته شد و تصریح کرد: با دروغ زن زندگی آزادی ما مشاهده کردیم که چگونه تلاش کردند در رسانه ها با بیش از سی هشت هزار دروغ که در طی ۴۶ روز ناارامی های سال قبل اتفاق افتاد مدعی حقوق بشر بودند همان ها که شعار زن زندگی آزادی میدادند در مسائله فلسطین و جنگ و کشتار بی رحمانیه مردم غزه سکوت کردند.

    نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی رشد همه جانبه شخصیت زن را به علت نقش انسان ساز زنان در جامعه مورد تاکید قرار داد و از نوجوانان امروز به عنوان مادران آینده ساز کشور نام برد و تصریح کرد:اگر این مادر کمال و بلوغ کافی همه جانبه را پیدا نکرده باشد چگونه این فضائل اخلاقی را منتقل میکند؟ اگر مراتب رشد و تعالی و کمالات روحی در مادر تجلی پیدا نکرده باشد قطعا درفرزندش هم رخ نخواهد داد.

    وی در ادامه با اشاره به اصل بیست قانون اساسی و اصل بیست و یکم بند یک گفت: دولت موظف است زمینه ساز رشد و حفاظت از حقوق مادی معنوی زنان باشد که در این سالها طبق این مورد با سناریوی مطلوب حوزه زنان فاصله داریم
    و این فاصله بسیار است که لازمه کاهش این فاصله حمایت و مشارکت نخبگان و صاحب نظران است تا زنان به جایگاه واقعی خود برسند.

    الهیان در ادامه گفت: مقام معظم رهبری هم به مشارکت زنان در امور کلان اشاره فرمودند و در اهداف توسعه هزاره یکی از شاخصه های تحقق اهداف حضور ۲۵ درصدی زنان در جایگاه های مختلف است که مقام معظم رهبری فرمودند چرا زنان بر اساس شایسته سالاری در جایگاه های مختلف قرار نگیرند؟ آن فردی که توانمندتر هست و شرایط را دارد در جایگاه قرار بگیرد، رویکرد جنسیتی نیست و باید به سمت رویکردهای انسانی ببریم و همزمان از حضور زنان در مسیر پیشرفت کشور بهرمند شویم که اینگونه توفیقات بیشتری خواهیم داشت و قطعا زنان، رکنی اساسی در تحقق تمدن نوین اسلامی هستند.

    وی در مسأله عملیات روانی دشمن و رسانه های رژیم صهیونیستی در خصوص حقوق زنان در ایران گفت: دشمن تلاش کرد در افکار عمومی این تفکر القا کند که حقوق زنان در ایران دیده نمیشود و زنان خانه نشین هستند که در مقابله با این عملیات روانی دشمن ما باید آمار و ارقام حضور زنان در عرصه های کشور را به جهانیان اعلام کنیم.

    نماینده مجلس شورای اسلامی وظیفه حاکمیت را فراهم کردن شرایطی برای فعالیت زنان در جامعه دانست که به وظیفه انسان سازی و تمدن سازی نیز برسند.

    وی افزود: بعضی شغلها برای خانم ها واجب کفایی است مثلا شغل پزشکی که واجب است دولت شرایطی را فراهم کند تا زنان بتوانند در این شغل حضور متفاوتی پیدا کنند و باید طوری برنامه ریزی شود که این پزشک برای فرزندان و خانواده خود هم وقت بگذارد تا شیرازه خانواده از هم گسسته نشود، خانواده در اولویت باشد و تربیت پزشکان خانم هم در اولویت باید باشد و لازمه ی این مهم تدوین برنامه ویژه ای است.

    وی در خصوص نگاه تمدنی انقلاب اسلامی گفت ما نفی تمدن غرب را نمی‌خواهیم انجام دهیم و خط بطلان نمیکشیم. ما داشته ها و تجربیات مثبت تمدن غرب را با نگاه توحیدی مورد استفاده قرار میدهیم و این نگاه تمدنی اسلام به دیگر تمدن ها است.

    وی در پایان ضمن تاکید بر مشارکت مردم و نخبگان جامعه بخصوص دانشگاهیان گفت: امیدواریم مسیر پیشرفت به سمت قله را تسریع کنیم و مرزهای دانش را در نوردیم.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *