×

حجت الاسلام دكتر علي خديوي عنوان کرد:
نفس تازه جنبش دانشجویی غرب با حمایت از فلسطین

  • کد نوشته: 1936
  • 57 بازدید
  • امروز شاهد هستیم که جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در دل نظام لیبرالیستی که یک نظام تمامیت خواه است، نفس تازه ای گرفته و در حال کنشگری در جریان دفاع از مردم بی دفاع غزه هستند که در این برهه از روزگار بسیار ارزشمند و قابل توجه هست.
    نفس تازه جنبش دانشجویی غرب با حمایت از فلسطین

    حجت الاسلام دکتر علی خدیوی در تجمع و اعلام همبستگی دانشگاهیان علوم‌پزشکی شهیدبهشتی با دانشجویان آزادی‌خواه حامی فلسطین در جهان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه، خیزش جوانان آمریکایی و اروپایی را در تحولات منطقه موثر دانست و خاطر نشان کرد: امروز شاهد هستیم که جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در دل نظام لیبرالیستی که یک نظام تمامیت خواه است، نفس تازه ای گرفته و در حال کنشگری در جریان دفاع از مردم بی دفاع غزه هستند که در این برهه از روزگار بسیار ارزشمند و قابل توجه هست.

    حجت الاسلام دکتر علی خدیوی با اشاره به سابقه تاریخی جنبش دانشجویی در غرب تاکید کرد: جنبش های دانشجویی غرب که از دهه ۱۹۳۰ به بعد در دانشگاه‌های آمریکا شکل گرفت و به نام جنبش‌های دانشجویی معروف است، همگی با محوریت مبارزه با جنگ طلبی، مبارزه با اختلاف طبقاتی، مبارزه با آپارتاید و نژادپرستی بود که در همه این‌ها جنبش‌ دانشجویی موثر بود، یعنی از یک طرف اگر شما ایستادگی مردم ویتنام را در نظر بگیرید از آن طرف باید نقش جنبش دانشجویی را در اتمام جنگ ویتنام را هم باید مرور کنید.

    وی ادامه داد: امروز شاهد فضایی هستیم که مدت‌ها در دل جریان لیبرالیستی خاموش شده بود ، اجازه نمی دادند، الان هم اجازه نمی‌دهند ولی یک حرکتی انجام گرفت که یک عده جوان عدالت خواه انسان دوست که می‌فهمند در دنیای امروز چگونه می شود که ۳۵ هزار کودک و انسان بی‌گناه را قتل عام عمومی کنند و مجامع بین‌المللی هم حمایت کنند و هیچ تحرکی نداشته باشند، کور و کر ماند!؟ در حالی که این جوانان با فطرت پاک جوانی از مردم غزه حمایت کردند.

    مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خطاب به سران کشور های آمریکایی و اروپایی تصریح کرد: شمایی که ادعای آزادی بیانتان گوش عالم را کر کرده است چرا به دانشجویان انگ امنیتی می زنید؟ چرا دانشجویان را به اسم مسائل امنیتی دستگیر می کنید؟ چرا با دختران دانشجو آنگونه برخورد می‌کنید؟ آنها دانشجویان خودتان هستند ولی شما اجازه نمی‌دادید و الان هم اجازه نمی‌دهید که حرف‌هایشان را بزنند! دانشگاه محل گفتگوست.

    حجت الاسلام دکتر علی خدیوی با اشاره به شعارهای مشترک جوانان ما و جوانان آمریکایی و اروپایی افزود: نسبت ما با آنها در شعار های مشترک است، حمایت از غزه است، حمایت از فلسطین است و حمایت از اینکه دانشگاه حق ندارد از علم سوء استفاده کند و در اختیار ساخت سلاح‌های کشتار جمعی اسرائیل قرار دهید.

    وی با بیان اینکه در عملیات غرور آفرین وعده صادق هیمنه اسرائیل فرو ریخت خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی برای مدیریت افکار عمومی جهان با انبوهی از هزینه ها یک گنبد آهنینی شکل داده که مردم دنیا باور کنند که رژیم صهیونیستی در فلسطین صاحب حق است، اما امروز شاهد آن هستیم که منحوس‌ترین کشور در جهان رژیم صهیونیستی است، بطوری که حتی خودشان هم حاضر نیستند وقتی سرانشان در سازمان ملل و جاهای دیگر که ادعا می‌کنند، کسی حرفشان را بهایی بدهد.

    حجت الاسلام دکتر خدیوی در پایان با اعلام حمایت و همبستگی از جریان آزادی‌خواه حامی فلسطین در جهان افزود: امیدواریم که همین جنبش های دانشجویی در سرتاسر جهان مثل همان حمله بسیار مبارک وعده صادق که انجام شد و طوفان الاقصی در خاتمه دادن به جنگ غزه و آتش بس و پیروزی نهایی جبهه مقاومت ان شاالله موثر باشد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *