×

دکتر علیرضا زالی عنوان کرد:
حماسه‌آفرینی سپیدپوشان بهداشت و درمان در روزهای سخت

  • کد نوشته: 1360
  • 76 بازدید
  • به گزارش واحد اطلاع رسانی و ارتباطات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه ضمن ابراز همدردی دانشگاهیان این دانشگاه با خانواده‌های معظم شهدای حادثه تلخ و اندوهبار تروریستی کرمان و با آرزوی شفای عاجل برای […]

    حماسه‌آفرینی سپیدپوشان بهداشت و درمان در روزهای سخت

    به گزارش واحد اطلاع رسانی و ارتباطات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه ضمن ابراز همدردی دانشگاهیان این دانشگاه با خانواده‌های معظم شهدای حادثه تلخ و اندوهبار تروریستی کرمان و با آرزوی شفای عاجل برای مجروحان این حادثه تلخ، متذکر شد: علی رغم اینکه تلخی‌های فراوانی از این حادثه دهشتناک تروریستی حاصل شد، اما چند نکته مهم در حواشی این موضوع قابلیت بحث و تبادل نظر دارد که در نوع خود بسیار مهم است.

    وی ادامه داد: اولین موضوع، بحث مدیریتی است که نشان می‌دهد در صورت مهیا بودن زیرساخت‌های درمانی مکفی، مناسب و کارا در حوادثی از این قبیل می‌توان از بروز افزایش تعداد شهدا به طور منطقی و کاملا اجرایی کاست.

    دکتر زالی ادامه داد: حضور گسترده کادر سپیدپوش، زحمت‌کش و خدوم دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ساعات اولیه و انجام برخی از رکوردهای ستودنی از جمله انجام ۱۱۰عمل جراحی در عرض دو ساعت، پذیرش سریع و انجام تریاژ علمی و فنی در ساعات اولیه، هماهنگی درون‌بخشی و درون استانی، مشارکت بخش‌های غیردانشگاهی از جمله بخش‌های خصوصی در این حادثه تلخ از جمله مواردی است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در مواقع مورد لزوم چگونه می‌تواند به نجات هموطنان ما در حوادث این‌چنینی کمک شایان توجهی کند.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: با توجه به اینکه استان کرمان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان در سال‌های گذشته نیز به دلیل پاسخگویی و میزبانی شایسته سایر بیماران ارجاعی از استان‌های جنوبی و جنوب شرقی همواره از نظر علمی، اجرایی و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی فراتر از یک استان عمل کرده است، در این حادثه تلخ چنین تجربه‌ای به مجموعه همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی کرمان کمک کرد تا در ساعات اولیه با تلاش ستودنی بر این مسئله فایق آیند.

    وی ادامه داد: حال و هوای تیم درمانی، مشارکت همه جانبه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، اعلام سریع و اضطراری تیم‌های امدادی از سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی، حضور به موقع و سریع وزیر محترم بهداشت در محل حادثه یادآور روزهای به یادماندنی حضور تیم‌های اضطراری دفاع مقدس بود که تجربه گرانبها در عرصه بهداشت و درمان کشور بوده و نشان داده است که تیم‌های بهداشتی و درمانی همانند آن روزهای حماسه آفرینی دفاع مقدس در چنین حوادثی در کنار مردم چگونه می‌توانند حضوری موثر و کارا داشته باشند.

    دکتر زالی اضافه کرد: در کنار همکاران سختکوش بهداشت و درمان علوم پزشکی کرمان حضور همکاران بخش خصوصی بار دیگر نشان داد که در روزهای سخت و تلخ این همکاران نیز در کنار مردم خواهند ایستاد و به ارایه خدمات خود ادامه خواهند داد.

    وی تاکید کرد: نگاه مهربانانه و مهرورزانه به بخش خصوصی که همواره مورد تاکید بوده است حاکی از آن است که در روزهای سخت و تلخ بخش خصوصی هیچگاه در کنار مردم بودن را رها نخواهد کرد و در ساعات بسیار سخت و تلخ و اندوهبار در کنار مردم نقش چشمگیر و موثر ایفا خواهد کرد.

    دکتر زالی ادامه داد: حضور موثر بخش خصوصی کرمان در کسوت بیمارستان‌های خصوصی و میزبانی از بیماران و مجروحان در کنار همکاران پرتلاش دانشگاه علوم پزشکی کرمان بار دیگر نشان دهنده مودتی است که در بخش‌های مختلف ارایه خدمات کشور در حوزه بهداشت و درمان متجلی است و در مواقع اضطراری و مورد لزوم همه عزیزان به صورت متمرکز، هماهنگ و همگرا در عرصه‌های مقابله با این چنین حوادثی مشارکت خواهند کرد.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: داستانی که در حماسه‌آفرینی سپیدپوشان بهداشت و درمان در روزهای سخت کرونایی شاهد جدی آن بود‌ه‌ایم.

    دکتر زالی در ادامه به آمادگی تیم‌های درمانی، علمی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اشاره کرد که در همان ساعات اولیه بعد از تماس وزیر بهداشت اشاره کرد و گفت: چندین تیم متشکل از جراحان عروق، جراحان عمومی، همکاران ارتوپد، همکاران جراحی اعصاب، همکاران بیهوشی و تیم‌های مختلف اعلام آمادگی کردند تا در قالب تیم‌های مورد لزوم اعزام شوند.

    وی یادآور شد: اگرچه بالغ بر ۲۰ نفر از اساتید و همکاران ما در بیمارستان‌های مختلف دانشگاه اعلام آمادگی برای اعزام به منطقه کرمان را در همان ساعات اولیه کردند، اما بعد از اعزام اولین گروه متشکل از پنج نفر از همکاران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دلیل آنکه به حضور آنان نیاز نبود، گروه‌های بعدی اعزام نشدند.

    دکتر زالی تاکید کرد: اما نکته جالب توجه حضور، اعلام هماهنگی و سرعت عملی است که در دانشگاه انجام شد و چندین تیم در قالب تیم‌های امدادی، پزشکی، تخصصی و درمانی آماده اعزام به کرمان بودند.

    وی ادامه داد: در همان ساعات اولیه به دلیل آنکه نیاز بود دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار همدردی اجرایی و هماهنگی‌های لازم را با رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی کرمان داشته باشد نامه‌ای برای ایشان فرستاده شد که علاوه بر آمادگی برای اعزام نیروهای تخصصی، آمادگی کامل برای پذیرش مجموعه مجروحان وجود دارد که خوشبختانه نیازی به اعزام مجروحان وجود نداشت و خوشبختانه در این زمینه همکاران کرمان توانستند نیازهای بهداشتی و درمانی را مرتفع کنند.

    دکتر زالی با قدردانی از حضور به موقع مسئولان ارشد کشور در حادثه کرمان اظهار کرد: آنان ضمن ابراز همدردی شرایط هماهنگی‌های درون‌بخشی و درون استانی و فرا استانی را فراهم کردند که در این مورد حضور وزیر محترم بهداشت در مجموعه بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان نقش موثری را در هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های مختلف را ایفا کرد.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مجددا ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های معزز شهدای حادثه تلخ کرمان و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان اعلام کرد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کماکان در روزهای آتی همچنان آمادگی پذیرش مصدومانی که نیاز به خدمات پیشرفته و تخصصی دارند را دارد.

    سرعت عمل حوزه درمان که بلافاصله تمامی بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه در آماده باش صد در صد برای پذیرش مصدومان قرار گرفتند، تجربه مدیریتی دیگری بود که مورد تاکید دکتر زالی قرار گرفت.

    وی در بخش دیگری از این مراسم ضمن تقدیر از اعضای محترم هیئت علمی، اعضای هیئت رییسه و کارکنان که دعوت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دانشگاه را برای حضور در این مراسم پذیرا بودند از حضور پرشور دانشجویان در این مراسم تقدیر کرد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *