×

حجت الاسلام دکتر علی خدیوی عنوان کرد:
هزینه مقاومت کمتر از هزینه سازش است

  • کد نوشته: 1363
  • 50 بازدید
  • حجت الاسلام دکتر علی خدیوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز در این مراسم در دانشگاه ضمن عرض تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از زائران مزار شریف سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی به ملت شریف ایران، خانواده شهدا و رهبر معظم انقلاب، گفت: سال‌ها زمان نیاز است تا انسان به باورهایی برسد و تجربه کسب […]

    هزینه مقاومت کمتر از هزینه سازش است

    حجت الاسلام دکتر علی خدیوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز در این مراسم در دانشگاه ضمن عرض تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از زائران مزار شریف سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی به ملت شریف ایران، خانواده شهدا و رهبر معظم انقلاب، گفت: سال‌ها زمان نیاز است تا انسان به باورهایی برسد و تجربه کسب کند.

    وی ادامه داد: تجربه حضور غرب در جهان اسلام، تجربه امروز و دیروز نیست، بیش از دو قرن از حضور در غرب آسیا و در خاورمیانه می‌گذرد. متفکران و سیاستمداران در برابر این هجمه نظامی، فرهنگی و رفتار غیر انسانی غرب، راهبردهایی را در طول تاریخ تعریف کردند و بخشی از آنها راهبرد سازش، توافق و توصیه را در پیش گرفتند.

    مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری تصریح کرد: این سازش ها در فلسطین چندین نتیجه به دنبال داشت؛ شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی توسعه پیدا کرد، بیش از سه میلیون فلسطینی آواره شدند، بیت المقدس، از مقدس‌ترین مکان‌های جهان اسلام تصرف شد، انسان‌های بی‌گناه شهید و انسان‌های آزادمرد زندانی شدند.

    دکتر خدیوی گفت: ما ملت ایران نیز هم قبل از انقلاب هم بعد از انقلاب همین سازش را تجربه کردیم. پس از انقلاب گفت‌وگوی تمدن‌ها را آغاز کردیم، تهاجم فرهنگی از ثمرات همین گفت‌وگو بود.

    به گفته مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، پس از آن موضوع برجام مطرح شد، هزینه دادیم و تجربه خوبی کسب کردیم، تحریم ها دوبرابر شد، برجام را پاره کردند و سردار ما را به شهادت رساندند. این یعنی راهبرد سازش جواب نداد.

    وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند هزینه مقاومت کمتر از هزینه سازش است؛ ما امروز دیدیم که راهبرد سازش جواب نمی دهد و این راهبرد مقاومت است که ما را به نتیجه می‌رساند.

    دکتر خدیوی افزود: غزه با حداقل امکانات و کمترین فضا در بیشترین محاصره اقتصادی بیش از ۸۰ روز است که در حال مقاومت است. یمن هشت سال مقاومت کرد و در حال حاضر قدرت‌نمایی می‌کنند؛ این ثمره مقاومت است. کوتاهی و سازش کنیم ذلت را باید به جان بپذیریم.

    وی عنوان کرد: عزیزان‌مان در جریان غیرانسانی تروریستی به شهادت رسیدند، مشخص است که مجامع بین المللی نوکران این استعمارند. افرادی که به آن مسیر پا گذاشتند حاجتی نداشتند، عاشق مرام، شجاعت، مقاومت و مردانگی حاج قاسم سلیمانی بودند.

    دکتر خدیوی اظهار کرد: از این جهت این اتفاقات در مقاومت ملت ایران اثری نخواهد داشت. البته که ما باید هوشیار باشیم و بدانیم راه پیروزی و غزت ملت ایران همان راهی است که مقام معظم رهبری ترسیم کردند. در همه صحنه ها باید ایستادگی کنیم. با مقاومت به وعده پروردگار متعادل پیروز هستیم. دستاوردهای اکنون برکت خون شهداست.

    در پایان این مراسم بیانیه‌ای که توسط دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مناسبت چهارمین سالگرد به شهادت رسیدن سردار سلیمانی و فاجعه دردناک حمله تروریستی به حاضران مراسم بزرگداشت سردار نگارش شده است، قرائت شد.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *