×

حجت الاسلام دكتر علی خدیوی عنوان کرد:
پیاده‌روی اربعین اتفاقی برای آینده است

  • کد نوشته: 1105
  • 141 بازدید
  • حجت الاسلام دکتر علی خدیوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی با سخنرانی در جمع راویان برگزیده دومین سوگواره بین المللی روایت اربعین افزود: در مقوله اربعین جریان و اتفاقی در حال شکل گیری است که برای آینده اتفاق بزرگتری را رقم می زند و ما معتقدیم پیاده‌روی اربعین […]

    پیاده‌روی اربعین اتفاقی برای آینده است

    حجت الاسلام دکتر علی خدیوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی با سخنرانی در جمع راویان برگزیده دومین سوگواره بین المللی روایت اربعین افزود: در مقوله اربعین جریان و اتفاقی در حال شکل گیری است که برای آینده اتفاق بزرگتری را رقم می زند و ما معتقدیم پیاده‌روی اربعین اتفاقی برای آینده است، نه گذشته.

    رئیس سوگواره بین المللی روایت اربعین در ادامه با اشاره به خواستگاه روایت و روایتگری گفت: بحث روایتگری با اسلام متولد شد و شیعه هیچگاه روایت را تعطیل نکرده است و بزرگان دین و محدثان نمونه های غنی و تاثیر گذاری در تاریخ اسلام به ثبت رسانده اند ولی هیچ وقت فرهنگ شیعه از روایتگری دور نیفتاد و از آن غفلت نکرد، حتی با وجود اینکه حکومت‌های مختلفی از این مسئله پیشگیری می‌کردند. در عین حال انسان‌های فراوانی رنج سفر کشیدند تا حدیثی را از اهل بیت(ع) ثبت کنند.

    وی در بیان ضرورت پرداختن به روایت اربعین در جامعه دانشگاهیان گفت: ما نسبت به این مسئله یک مسئولیت داریم و آن انعکاس این حرکت عظیم و زیبایی است که به صورت بین المللی در میان دانشجویان جهان اسلام در حال افتاق افتادن است و آیندگان از ما خواهند پرسید شما که در غدیر نبودید تا غدیر را خوب ثبت کنید تا در حق امیرالمومنین ظلم نشود، ولی می‌توانستید حرکت سی میلیونی انسان‌ها در اربعین را ثبت کنید تا تاریخ از آن استفاده کند.

    مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره اثرات و دامنه های این حرکت میلیونی گفت: در مقوله اربعین جریان و اتفاقی در حال شکل گیری و حرکت است که برای آینده اتفاق بزرگتری را رقم می زند و معتقدیم پیاده‌روی اربعین اتفاقی برای آینده است، نه گذشته و روایت اربعین سلفی‌گری نیست. ما برای یک مسئله مربوط به گذشته بزرگداشت برگزار نمی‌کنیم بلکه اربعین مربوط به امروز و آینده است. بحث روایتگری، بحث پیاده‌روی، بحث زیارت اربعین دارد آینده دنیا را به نفع جریان تشیع تغییر می‌دهد فرهنگ زیبای اهل بیت(ع) را بازتولید می‌کند و به نسل جدید منتقل می‌کند.

    وی در پایان گفت: قطعا ما نمی‌توانیم همه ارزش‌های اربعین را ثبت کنیم ولی دیدیم یک ظرفیت عظیم دانشجویی وجود دارد لذا تصمیم گرفتیم برای روایتگری آن خیمه‌ای بزنیم و از همه عزیزانی که در این زمینه هنر و توانی دارند دعوت کنیم هر چه می‌توانند از زیبایی‌های اربعین ثبت و روایت نمایند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *